Loyal Writer

5 saker som gör en vanlig webbtext till ett säljmonster

Content är kung är inget nytt begrepp, men handen på hjärtat, all webbtext är inte kung. I varje fall då du vill kombinera god SEO med god konvertering och ökad försäljning. I bästa fall så är en webbtext skriven med tanke på att den ska sälja, i värsta fall så får du gå in och göra en hel del ändringar för att det ska bli mer krut i orden.

Här är 5 saker som kan göra en vanlig webbtext till ett säljmonster. De är rätt så enkla men får stor betydelse både på kort sikt och i det långa loppet:

  1. Fokuserad text vinner

Det pratas ju en hel del om att man behöver mycket text för att lyckas med marknadsföring online. Men när du försöker sälja något i din webbutik eller via ett email eller blogginlägg så är det inte alltid så bra att omge produkten och erbjudandet med alltför många ord.

För mycket fluff kan få helt motsatt effekt. Detta särskilt om du försöker sälja till en målgrupp som är känd för att inte vara så intresserad av läsning. Ta bort onödiga detaljer och behåll fokus på rätt ställe. Vad är det som gör denna produkt eller tjänst så unik? Vad blir skillnaden för personen som köper? Svaren på dessa frågor ska finnas i en eller två meningar.

Oroa dig inte för att det blir för lite text. Du kan bygga på med mer under en flik eller på en blogg som finns på samma sajt. En liten länk kan leda till läs mer för den som faktiskt vill få lite mer fluff för att våga beställa.

  1. Vårda språket!

Slangord, förkortningar och hippa uttryck har sin plats. För det mesta så passar de bra då du pratar med familj och vänner via sociala medier eller meddelanden på telefonen. När du lägger in korta uttryck och moderiktiga ord så kan det få din säljtext att verka som spam. Kunden klickar vidare eller raderar det email som kommer utan att tänka mer på det.

Det kan kännas lockande att använda ord som pushar mer för ett köp, men det här kan faktiskt få din produkt eller tjänst att verka billig och tom. Särskilt i Sverige så är det sällan så lyckat att köra på amerikanska metoder där allting är så fantastiskt och otroligt. Stora ord kan få luften att gå ur ballongen innan kunden ens har sett närmre på vilken typ av ballong det rör sig om.

Om texterna på din hemsida har helt fel språk så kan de förstöra din image. Ett sätt att motverka detta är att skapa en brand book. Där tar du upp den känsla du vill förmedla. Det här är ett fantastiskt bra verktyg för den som ska skriva innehållet på sajten. Skickliga webbskribenter kan sätta sig in i ton och stil och se till att anpassa texterna till detta.

Tänk på att olika målgrupper kan ha olika referenser vad gäller ord och stil på texten. Det får aldrig blir för komplicerat för att förstå men heller inte för enkelt för att tas på allvar.

  1. Erbjud något som är aktuellt

En säljande text ger känslan av att erbjudandet är aktuellt, att det innebär ett omedelbart värde just nu. Den som surfar in på sin sajt, läser ditt mejl, eller får ett textmeddelande bör uppleva att det här är något som inte får missas. Om du lägger in ord som förmedlar att det här är något som händer just nu, att det rör en ny produkt, eller att det finns särskilda fördelar med att köpa nu så kan det leda till fler säljtillfällen helt enkelt för att folk då “passar på”.

  1. Vem är det som säljer och var?

Ett vanligt misstag är att få folk intresserade av en produkt eller text men att glömma bort att leda vägen till kassan. Dessutom så är det lätt hänt att du glömmer bort att vara tydlig med vem du är. Om en säljtext är stark men inte knyts tillräckligt tydligt till ditt märke eller din butik så kan den missa målet. Länkar som leder till butik eller information med telefonnummer måste vara tydliga och lätta att känna igen. Dessutom så ska de lätt kunna kopplas till ditt varumärke och hålla den röda tråd som måste finnas på hemsidan och i email som du skickar ut.

I bra webbtext så framgår det vem som står bakom meddelandet. Det inger trygghet och bygger på den branding som du givetvis måste jobba med. Det här är också något som motverkar problem med spam-vibbar som vi så lätt får av text som inte tycks ha någon specifik avsändare.

  1. Varje kund är speciell

I en helt vanlig butik så kan du jobba med personal som vet hur man får varje kund som kommer in att känna sig speciell men aldrig attackerad. Det här är en känsla som bra säljtext online måste ge. Det är klart att du inte kan tala individuellt till varje person som klickar in på din hemsida men det går att skapa text som ändå visar att du har tänkt till.

Om du säljer produkter som löser ett visst problem så kan det vara klokt att lägga in en eller två rader som leder till igenkänning. Personen som läser texten känner igen sig och upplever att du riktar dig direkt till henne eller honom.

När du skickar mejl med säljande text så ska den utformas så att den känns unik. Om erbjudandet som du meddelar om finns precis överallt på din hemsida och på Facebook med samma ord så blir det återigen spam-vibbar och alls inte personligt.

Det gäller att hitta rätt balans och att lägga in de punkter som får folk att känna igen sig utan att överdriva. Att göra detta på ett koncist sätt är inte alltid så lätt. Det kräver en webbskribent som har jobbat en hel del med webbtexter som är mer än ord och siffror.

 


Har du en hemsida?
Jag kan hjälpa dig med texter som kan leda till nya kundkontakter och fler säljtillfällen.

LoyalWriter

Rebecca
Erfaren webbskribent
Kontakt  |  Vitsord

 

 

Vilket är viktigast, SEO text eller länkar?

Ska man satsa mest på innehåll som gillas av sökmotorer eller kan man lyckas med en sida med minimalt innehåll men med en massa länkar? En vanlig missuppfattning är att det räcker med att sätta ihop ett innehåll som har rätt densitet på nyckelord men sanningen är att det ligger otroligt mycket mer bakom en hemsida som tagit sig till Googles första sida för sökresultat. Frågan om det är viktigast med text eller länkar är inte helt enkel att svara på. Det beror mycket på vad för slag sida du jobbar med.

Informativ hemsida

Om det handlar om en hemsida som är till för ditt företag där du presenterar era produkter och tjänster så är texten givetvis mycket viktig. Du bör se till att utforska vilka nyckelord du ska fokusera på och om du eventuellt bör skapa flera sajter för att stötta din sida med innehåll som är riktat på ditt nyckelord. Det här är något som professionella SEO företag kan hjälpa dig med men se till att samla in prisuppgifter för ett sådant projekt så att du kan välja den mest kostnadseffektiva varianten.

Nisch blogg

För en nisch blogg så kan det oftast räcka med mindre text och mycket länkar. Om du ser närmre på metoder som är skapade just för att ta fram nisch sajter som snabbt klättrar i Googles sökresultat så ser du att texten får ganska lite uppmärksamhet. Den måste fortfarande vara bra och anpassad till SEO men det handlar mycket mer om läkning för att främja en nisch blogg. Beroende på kvaliteten av länkarna så kan sidan få en skjuts som gör att du inte behöver underhålla den lika ofta som andra typer av hemsidor.

Länkar är mycket viktiga

Egentligen så kan man inte säga att text skulle vara viktigare än länkar eller att länkar är viktigare än SEO text. Båda metoderna måste finnas på plats för att en hemsida ska lanseras på ett lyckat sätt. Det man kan säga är att både SEO text och länkar måste vara originella och av hög kvalitet. Kommentarer på bloggar, bookmarks, artiklar för artikelkataloger och den text som du lägger in på din sida kommer alltid ha en positiv effekt om den är unik och skapad med eftertanke och kunskap.

 


Har du en hemsida?
Jag kan hjälpa dig med texter som kan leda till nya kundkontakter och fler säljtillfällen.

LoyalWriter

Rebecca
Erfaren webbskribent
Kontakt  |  Vitsord

 

 

Vikten av kvalitetsinnehåll för off page sidor

När man jobbar med länkar för att få en bättre position i sökresultaten så är det viktigt att förstå att en länk måste komma från bra innehåll för att den ska ha något egentligt värde. I och med de senaste uppdateringarna så räcker det inte med en massa länkar som förvisso kommer från seriösa källor, länkarna måste även finnas i texter som kan anses tillföra läsaren något. Det här ställer lite högre krav på det off page arbete som man jobbar med och det är viktigt att inte slarva med texterna i detta syfte, detta även om de är korta inlägg i sociala medier.

Länkar med ett verkligt värde

Man kan säga följande om länkar som har ett verkligt värde:

• De är genuina, det vill säga att de har placerats ut med tanke på hur deras källa passar ihop med ens egen sajt
• De finns på seriösa sajter där man är noga med att inte publicera skräp och tveksamheter
• De är originella, det vill säga att man inte använder sig av samma text och ankartext för många olika inlägg i olika forum och som kommentarer på bloggar
• De har ett naturligt flöde och uppstår inte i tusental över en natt
• De kommer från text som erbjuder ett verkligt värde, detta oavsett om det handlar om ett inlägg i ett forum eller en artikel i en artikelkatalog

För att skapa den här typen av länkar så måste man alltså ha kvalitetsinnehåll. Därmed så räcker det inte med att utforma bästa sortens text och webb för sin egen sida, man måste fortsätta samma tänk för sina länkar och sitt off page arbete.

Satelliter och nätverk

Det finns så många strategier för hur man ska länka för att lyckas ta sig till Googles första sökresultatsida och många jobbar med satelliter och nätverk där man länkar i enlighet med olika mönster. Många diskuterar om detta verkligen fungerar och om sökmotorerna inte ser detta som spam. Visst är det viktigt att man inte använder sig av system som uppenbarligen är tveksamma men det man aldrig får glömma är att uselt innehåll kan haverera hela projektet även om man har använt sig av en SEO strategi för länkar som visat sig fungera. När du länkar till din sajt så ska du alltså se till att göra detta från texter som du kan stå för!

 


Har du en hemsida?
Jag kan hjälpa dig med texter som kan leda till nya kundkontakter och fler säljtillfällen.

LoyalWriter

Rebecca
Erfaren webbskribent
Kontakt  |  Vitsord

 

 

Ta din sajt till en annan liga med SEO

När man skapar en hemsida så är detta givetvis för att man vill synas online. I en tid då ingen använder sig av en vanlig telefonkatalog för att få hjälp med olika slags tjänster så gäller det att vara närvarande online med sitt visitkort för att få uppdragen, detta oavsett om man säljer blommor, lagar tak eller skapar egna smycken. Du kanske har en jättefin hemsida som på ett klart och tydligt sätt visar vad du gör och vad du kan erbjuda, men det är först när du tar hjälp av sökmotoroptimering som du kommer att komma in i leken och verkligen få trafik från folk som behöver din hjälp. Sökoptimering kallas också för SEO och det här är något som många olika webbyråer kan erbjuda, men kom ihåg att det gäller att jobba på rätt sätt för att nå resultat som blir beständiga.

Syns man så finns man

Syns man så finns man så det gäller att få sin hemsida att märkas. Varje dag så söker tusentals människor efter det som du har att erbjuda och de använder sig av vanliga söktjänster online för att finna rätt sajt. När folk söker med sökmotorer efter det som man har att erbjuda så är det förstås fantastiskt om man kan dyka upp som första resultat eller åtminstone bland de första, men hur lyckas man med detta? Svaret är sökmotoroptimering som går ut på att man finner de uttryck, nyckelord, som bäst beskriver det som man erbjuder och sedan jobbar med dessa både på den egna hemsidan och via andra sajter från vilka man länkar tillbaka till sin egen sajt.

Arbeta på rätt sätt

Jobbar man på rätt sätt med kvalitetstexter som inkluderar nyckelord och som dessutom erbjuder ett verkligt värde för läsare så kan man tids nog inta ställningen som auktoritetssajt inom det område som man verkar. Det här betyder att man hamnar i toppresultaten för sökningar som görs med de aktuella nyckelorden och att man får mycket trafik direkt från sökmotorerna. Rätt arbetsmetod innebär alltid kvalitet och aldrig snabba tricks och skumma arbetsmetoder.

 


Har du en hemsida?
Jag kan hjälpa dig med texter som kan leda till nya kundkontakter och fler säljtillfällen.

LoyalWriter

Rebecca
Erfaren webbskribent
Kontakt  |  Vitsord

 

 

Ska man översätta sin hemsida till flera språk?

Om du har en hemsida på svenska och funderar på att översätta den till andra språk så kan det vara en bra idé. För svenska sidor med potential utomlands så är en översättning både viktig och smart men det finns förstås saker att tänka på vad gäller SEO. Då din sida finns på flera språk så kommer detta att påverka dess position i sökmotorer. Det gäller alltså att fundera på om du verkligen behöver flera språk på din hemsida.

Fler språk för fler kunder

En svensk sida som vänder sig till en internationell publik ska givetvis inkludera relevanta språk. Säljer du produkter till ett visst land så måste du förstås ge information på det språk som är bekvämt och tryggt för kunderna. Det är alltid så att man känner sig mer säker på att handla online om tjänsten erbjuds på det språk man förstår bäst. Kom ihåg att även valuta och speciella banners med erbjudanden bör översättas för maximal effekt.

Sidor med fler språk och Google

En sida med två språk får en lägre page rank med Google och anledningen till detta är att fokusen för sidan splittras. Då Google ser att en viss sida har information som är relevant för svenskar så kommer den att prioriteras för svenska sökresultat. Finns där information på flera språk så kan viss röra uppstå och det kan leda till att sidan inte får optimal rank i något land. Om du ändå vill erbjuda din sajt på flera språk så kan det vara klokt att upprätta olika domän med olika adresser för varje språk. Även detta kan påverka sökresultaten eftersom Googles robotar kan läsa av om det finns mycket av en viss typ av information (svensk information) samlat på en och samma server.

SEO och översättningar

När du bestämt dig för att översätta din sajt så bör du låta en översättare som förstår SEO göra jobbet. Online så är det viktigare att din information syns i sökmotorer än att den översatts av en professionell översättare utan kunskap om nyckelord och deras densitet. Visst måste läsningen vara lätt och korrekt men det ska du alltid förvänta dig av den som skriver och översätter för din sajt. För bra SEO översättningar så bör du jobba med en SEO skribent som behärskar flera språk och översätter till sitt modersmål. Det ger fina resultat på lång sikt för din sida och dina tjänster!

Om du kan sälja dina tjänster eller produkter i andra länder så ska du givetvis översätta din hemsida men om du bara vill göra det för syns skull så är det bättre att låta bli.

 


Har du en hemsida?
Jag kan hjälpa dig med texter som kan leda till nya kundkontakter och fler säljtillfällen.

LoyalWriter

Rebecca
Erfaren webbskribent
Kontakt  |  Vitsord

 

 

SEO skribent för smyckessajter på nätet

Den som driver en webbutik behöver använda sig av text för att beskriva produkter och för att få folk att köpa. Det gäller att jobba med en SEO skribent som kan förmedla den känsla som man vill ha i sin webbutik och för den som driver en smyckessajt så kan det verkligen vara vettigt att vända sig till en copywriter som verkligen förstår sig på smycken. Även om duktiga skribenter bör klara av olika områden så kommer man aldrig ifrån det där med att skribentens personliga intresse för ämnet kommer att lysa igenom i texten. Vill man att ens webbutik med smycken ska rankas som en auktoritetssajt så är det verkligen viktigt att använda sig av texter som förmedlar detta budskap både till kunder och till sökmotorer.

Texter för smyckessajter

En sajt som säljer smycken behöver en hel del text inom olika kategorier och dessa är:

  • Produktbeskrivningar – Det gäller att beskriva sortimentet med texter som gör det tydligt och klart vad som säljs samtidigt som kunden som läser får lust att köpa. Det ska alltså vara korrekt rent praktiskt vad gäller material, form och så vidare, och samtidigt så ska texten ha en ton som bjuder in till köp utan att vara alltför påstridig.
  • Blogginlägg – Med hjälp av blogginlägg så kan smyckesbutiken på nätet informera sina potentiella kunder om nyheter och eventuella kampanjer och samtidigt visa Google att sidan är aktiv. Google ger nämligen förtur i sökresultaten till hemsidor som uppdateras med jämna mellanrum så blogginläggen har en alldeles tydlig SEO effekt.
  • Artiklar – Med artiklar så kan webbutiken informera och skapa viktiga smyckesguider som gör det lättare för de som ska handla att fatta rätt beslut. Det här är också något som sökmotorerna gillar eftersom det ger information som många är ute efter. Bra artiklar kan alltså leda till mer trafik från Google och andra sökmotorer.

När du ska välja en SEO skribent för att förbättra din webbutik med smycken eller för att starta en helt ny butik så gäller det alltså att du finner den som kan kombinera kunskap om smycken med kunskap om SEO. Det här leder till de allra bästa resultaten.

 


Har du en hemsida?
Jag kan hjälpa dig med texter som kan leda till nya kundkontakter och fler säljtillfällen.

LoyalWriter

Rebecca
Erfaren webbskribent
Kontakt  |  Vitsord

 

 

SEO översättningar och nyckelord

SEO översättningar kräver att man både förstår hur sökmotorerna tänker och hur man förmedlar innehållet i en text på ett annat språk på rätt sätt. Då man ska översätta en text från engelska till svenska för webben så måste man tänka på nyckelorden. Många gånger så kan de svenska nyckelorden vara i stort sett samma som på engelska fastän att detta inte är korrekt svenska. Som SEO skribent jobbar man därför med SEO översättningar på ett annat sätt än vad den som skriver för en tidning gör.

SEO översättningar kan vara riktigt spännande att jobba med just på grund av att man måste tänka till och försöka ta reda på hur svenskar söker efter den information som man ska författa. För att ta reda på vilka nyckelord som är lämpliga så kan man använda sig av Google Keyword Tool. Det här är ett redskap som alla kan ta del av och det är ganska lätt att förstå. Ska man jobba med SEO översättningar så är det ett måste att dra nytta av Google Keyword Tool!
Om man till exempel ska jobba med SEO översättningar för casinospel så kan man ta reda på en hel del genom att undersöka nyckelorden. Den som först hade tänkt hålla sig till korrekt svenska och skriva kasinospel genom hela sin text kommer ganska snart att märka att det faktiskt är smartare att använda sig av uttrycket casino spel i en SEO översättning.

Det är förstås viktigt att man som skribent kommer överrens med sin kund om hur nyckelorden ska översättas. Ibland kan det vara viktigare att hålla sig till korrekt svensk stavning än att använda det nyckelord som har mest trafik. Det hela beror förstås på syftet med översättningen och hur kunden vill att hemsidan ska upplevas av besökare. Man får aldrig glömma bort att SEO översättningar även måste vara lätta och intressanta att läsa och då får man kanske kompromissa lite med hur nyckelord ska utformas.

Översättningar måste förstås också vara korrekta. Om den som översätter gör så ord för ord utan tanke på helheten så kan riktigt lustiga situationer uppstå. En lustig anekdot som inträffade för några år sedan var då jag fick redigera ett kosmetikaprojekt där någon hade lyckats översätta “Eau de Toilette” till ”toilet water”. Hade felet kvarstått så kunde det blivit till en riktig fadäs…

Om du behöver hjälp med SEO översättningar eller behöver originellt SEO innehåll så kan du givetvis kontakta mig så ser vi närmre på ditt projekt!

 


Har du en hemsida?
Jag kan hjälpa dig med texter som kan leda till nya kundkontakter och fler säljtillfällen.

LoyalWriter

Rebecca
Erfaren webbskribent
Kontakt  |  Vitsord

 

 

Naturliga texter fungerar bäst

Diskussionen om hur långa texter man ska ha, hur ofta nyckelord ska dyka upp och hur man på bästa sätt ska dela upp sitt innehåll går fortsatt varm i forum online. Detta både på svenska och på engelska. Visst kan man diskutera sitt upplägg och man bör vara medveten om den strategi för SEO som man jobbar med men ofta så missar folk det som ändå är kärnan i arbetet med texter för webbsajter. Egentligen så kan man säga att det handlar om två saker:

1. Att få folk att komma till sajten
2. Att få dem att stanna och göra något

För dessa två saker så är texterna som man lägger upp på sin hemsida otroligt viktiga, men viktigare än hur långa de är och hur de är uppdelade är vad de erbjuder besökaren. Det är nämligen detta som Google försöker få en uppfattning av via sina algoritmer. När man erbjuder ett verkligt värde så leder det till att man får en högre status hos Google och att folk som kommer till sidan upplever att de finner det som de var ute efter.

Det här ställer förstås höga krav på en skribent som ska utforma innehållet som ska klara av dessa två saker. Knepet stavas naturlighet. Det tjänar ingenting till att försöka skriva efter märkliga mallar om man inte kan leverera en text som känns verklig och genuin. Även om man inte vet allt om ett visst ämne så kan man tjäna stort på att lära sig lite mer om det och sedan ge informationen på ett sätt som känns mänskligt. Det här gör att de som kommer att läsa texten känner att den är enkel att ta till sig.

Naturliga texter fungerar helt enkelt bäst, så när man har några tusen ord som man ska lägga upp på en sajt så ska man alltid fundera på hur dessa ord kommer att uppfattas av besökare hellre än att fokusera på vad Googles robotar vill. Googles robotar vill nämligen ha äkta vara, naturlighet, och de vässar hela tiden på sina formler för att kunna avgöra om detta verkligen är vad man erbjuder på sin sajt.

 


Har du en hemsida?
Jag kan hjälpa dig med texter som kan leda till nya kundkontakter och fler säljtillfällen.

LoyalWriter

Rebecca
Erfaren webbskribent
Kontakt  |  Vitsord

 

 

Innehållsrika produktbeskrivningar

För en webbutik så är produktbeskrivningarna otroligt viktiga. Det är ju via dessa texter som kunder bestämmer sig för om de ska klicka på köpknappen eller inte. Med en bra skribent för produktbeskrivningar så kan man göra rätt intryck och få fler säljtillfällen. Detta åstadkommer man genom att ge korrekt information och även skapa en attraktiv känsla som gör att kunden upplever att det blir ett bra köp.

Bra produktbeskrivningar

En bra produktbeskrivning håller en god balans mellan fakta och utfyllnadstext. Förutom att tala om hur produkten fungerar och vad den består av så kan man beskriva en situation eller ett scenario där produkten kommer väl till pass. En duktig skribent för produktbeskrivningar klarar av att förmedla en känsla som kunden gärna vill ha och som bidrar till att han eller hon köper. Sedan så är det givetvis så att produkten i sig måste vara bra. Om man försöker påstå att en parfym som mest luktar alkohol för tankarna till en härlig sommarmorgon i skogen så kanske det fungerar på kort sikt men kunden kommer inte att komma igen för nya köp så bra texter måste gå hand i hand med bra produkter.

Faktum är att bra produktbeskrivningar kan göra den stora skillnaden mellan en besökare som blir kund och en som surfar vidare utan spår!

 


Har du en hemsida?
Jag kan hjälpa dig med texter som kan leda till nya kundkontakter och fler säljtillfällen.

LoyalWriter

Rebecca
Erfaren webbskribent
Kontakt  |  Vitsord

 

 

Mer trafik till hemsidan utan Google

Det här är en fråga som är mycket viktig. Idag är det alltför många som fokuserar allt sitt arbete med text och webb på Googles organiska sökresultat. Den första sidan av sökresultaten hägrar som målet och lösningen för hela affärsverksamheten. Det är förstås underbart att befinna sig på den där första sidan, men om man åker ut så faller allt och då kan man ju förstås undra varför ingen tänkte på detta tidigare…

Det finns saker som man kan göra som är mer eller mindre oberoende av Google, och det här är mycket viktigt att tänka på för den som vill lyckas med sitt SEO arbete. Här följer några viktiga tips som kan hjälpa dig att öka trafiken till din hemsida utan att lita på Google organiska sökresultat.

Sociala forum

Sociala forum har länge ansetts vara viktiga på grund av att man kan jobba med bakåtlänkar i sin profil och i särskilda inlägg. När man ser på diskussionsforum och andra sociala forum online så finns det mer att hämta än länkjuice. Om man jobbar på att bygga upp en profil som folk känner igen så kan man tids nog få en hel del trafik från sociala forum. Det är dock viktigt att man verkligen tillför debatter och diskussioner något. Om man bara lägger in tomma kommentarer så förstår folk att man mest är intresserad av att fiska trafik och inte av att verkligen medverka.

Bloggar

Bloggar är ett fenomen som verkligen lyckats i Sverige. Folk gillar att ta reda på vad vissa bloggare har att säga om det ena och det andra. Har man en hemsida så ska man givetvis dra nytta av en blogg. Idag är det inte svårt att skapa hemsidor där det ingår en blogg som man lätt kan uppdatera. Om denna blogg är relevant så kan man få trafik via andra bloggar där man kommenterar eller lägger in gästinlägg. Liksom med sociala medier så får man räkna med att det kan ta lite tid innan man börjar se trafik komma in som resultatet av en blogg. Det gäller att uppdatera och att uppmärksamma andra om att man finns.

Twingly

Twingly är ett fint verktyg för bloggar där man kan fiska trafik via nyhetssajter. Man kan pinga nyhetssajter som DN manuellt eller lägga in en automatisk funktion till sin hemsida som gör att man dyker upp med länk i relevanta sammanhang. Om man får en länk under en populär artikel i en av de stora nyhetskanalerna som finns online så kan det innebära hundratals besök på en dag. Detta är relevant trafik med folk som verkligen kommer att ta del av det som finns på din hemsida.

Trafik som återkommer

För att få folk att komma igen så måste man skapa en kontakt genom att bjuda på något. Nyhetsbrev kan fungera om man verkligen har något att erbjuda som folk är intresserade av. Här får man vara lite kreativ och tänka på vad som skulle kunna få folk att dela med sig av email adresser och eventuellt mobilnummer. Glöm inte bort att moderna mobiltelefoner är gjorda för Internet och att man genom sms kan fiska trafik till sin hemsida.

 


Har du en hemsida?
Jag kan hjälpa dig med texter som kan leda till nya kundkontakter och fler säljtillfällen.

LoyalWriter

Rebecca
Erfaren webbskribent
Kontakt  |  Vitsord