SEO skribent för smyckessajter på nätet

Den som driver en webbutik behöver använda sig av text för att beskriva produkter med bra produktbeskrivningar och för att få folk att köpa. Det gäller att jobba med en SEO skribent som kan förmedla den känsla som man vill ha i sin webbutik och för den som driver en smyckessajt så kan det verkligen vara vettigt att vända sig till en copywriter som verkligen förstår sig på smycken. Även om duktiga skribenter bör klara av olika områden så kommer man aldrig ifrån det där med att skribentens personliga intresse för ämnet kommer att lysa igenom i texten. Vill man att ens webbutik med smycken ska rankas som en auktoritetssajt så är det verkligen viktigt att använda sig av texter som förmedlar detta budskap både till kunder och till sökmotorer.

Texter för smyckessajter

En sajt som säljer smycken behöver en hel del text inom olika kategorier och dessa är:

  • Produktbeskrivningar – Det gäller att beskriva sortimentet med texter som gör det tydligt och klart vad som säljs samtidigt som kunden som läser får lust att köpa. Det ska alltså vara korrekt rent praktiskt vad gäller material, form och så vidare, och samtidigt så ska texten ha en ton som bjuder in till köp utan att vara alltför påstridig.
  • Blogginlägg – Med hjälp av blogginlägg så kan smyckesbutiken på nätet informera sina potentiella kunder om nyheter och eventuella kampanjer och samtidigt visa Google att sidan är aktiv. Google ger nämligen förtur i sökresultaten till hemsidor som uppdateras med jämna mellanrum så blogginläggen har en alldeles tydlig SEO effekt.
  • Artiklar – Med artiklar så kan webbutiken informera och skapa viktiga smyckesguider som gör det lättare för de som ska handla att fatta rätt beslut. Det här är också något som sökmotorerna gillar eftersom det ger information som många är ute efter. Bra artiklar kan alltså leda till mer trafik från Google och andra sökmotorer.

När du ska välja en SEO skribent för att förbättra din webbutik med smycken eller för att starta en helt ny butik så gäller det alltså att du finner den som kan kombinera kunskap om smycken med kunskap om SEO. Det här leder till de allra bästa resultaten.

 

[contact-form-7 id=”1606″ title=”Contact form 1″]

 

 

 

 

SEO översättningar och nyckelord

SEO översättningar kräver att man både förstår hur sökmotorerna tänker och hur man förmedlar innehållet i en text på ett annat språk på rätt sätt. Då man ska översätta en text från engelska till svenska för webben så måste man tänka på nyckelorden. Många gånger så kan de svenska nyckelorden vara i stort sett samma som på engelska fastän att detta inte är korrekt svenska. Som SEO skribent jobbar man därför med SEO översättningar på ett annat sätt än vad den som skriver för en tidning gör.

SEO översättningar kan vara riktigt spännande att jobba med just på grund av att man måste tänka till och försöka ta reda på hur svenskar söker efter den information som man ska författa. För att ta reda på vilka nyckelord som är lämpliga så kan man använda sig av Google Keyword Tool. Det här är ett redskap som alla kan ta del av och det är ganska lätt att förstå. Ska man jobba med SEO översättningar så är det ett måste att dra nytta av Google Keyword Tool!
Om man till exempel ska jobba med SEO översättningar för casinospel så kan man ta reda på en hel del genom att undersöka nyckelorden. Den som först hade tänkt hålla sig till korrekt svenska och skriva kasinospel genom hela sin text kommer ganska snart att märka att det faktiskt är smartare att använda sig av uttrycket casino spel i en SEO översättning.

Det är förstås viktigt att man som skribent kommer överrens med sin kund om hur nyckelorden ska översättas. Ibland kan det vara viktigare att hålla sig till korrekt svensk stavning än att använda det nyckelord som har mest trafik. Det hela beror förstås på syftet med översättningen och hur kunden vill att hemsidan ska upplevas av besökare. Man får aldrig glömma bort att SEO översättningar även måste vara lätta och intressanta att läsa och då får man kanske kompromissa lite med hur nyckelord ska utformas.

Översättningar måste förstås också vara korrekta. Om den som översätter gör så ord för ord utan tanke på helheten så kan riktigt lustiga situationer uppstå. En lustig anekdot som inträffade för några år sedan var då jag fick redigera ett kosmetikaprojekt där någon hade lyckats översätta “Eau de Toilette” till ”toilet water”. Hade felet kvarstått så kunde det blivit till en riktig fadäs…

Om du behöver hjälp med SEO översättningar eller behöver originellt SEO innehåll så kan du givetvis kontakta mig så ser vi närmre på ditt projekt!

 

[contact-form-7 id=”1606″ title=”Contact form 1″]

 

 

 

 

Naturliga texter fungerar bäst

Diskussionen om hur långa texter man ska ha, hur ofta nyckelord ska dyka upp och hur man på bästa sätt ska dela upp sitt innehåll går fortsatt varm i forum online. Detta både på svenska och på engelska. Alla vill veta hur en perfekt SEO text ska se ut. Visst kan man diskutera sitt upplägg och man bör vara medveten om den strategi för SEO som man jobbar med men ofta så missar folk det som ändå är kärnan i arbetet med texter för webbsajter. Egentligen så kan man säga att det handlar om två saker:

1. Att få folk att komma till sajten
2. Att få dem att stanna och göra något

För dessa två saker så är texterna som man lägger upp på sin hemsida otroligt viktiga, men viktigare än hur långa de är och hur de är uppdelade är vad de erbjuder besökaren. Det är nämligen detta som Google försöker få en uppfattning av via sina algoritmer. När man erbjuder ett verkligt värde så leder det till att man får en högre status hos Google och att folk som kommer till sidan upplever att de finner det som de var ute efter.

Det här ställer förstås höga krav på en skribent som ska utforma innehållet som ska klara av dessa två saker. Knepet stavas naturlighet. Det tjänar ingenting till att försöka skriva efter märkliga mallar om man inte kan leverera en text som känns verklig och genuin. Även om man inte vet allt om ett visst ämne så kan man tjäna stort på att lära sig lite mer om det och sedan ge informationen på ett sätt som känns mänskligt. Det här gör att de som kommer att läsa texten känner att den är enkel att ta till sig.

Naturliga texter fungerar helt enkelt bäst, så när man har några tusen ord som man ska lägga upp på en sajt så ska man alltid fundera på hur dessa ord kommer att uppfattas av besökare hellre än att fokusera på vad Googles robotar vill. Googles robotar vill nämligen ha äkta vara, naturlighet, och de vässar hela tiden på sina formler för att kunna avgöra om detta verkligen är vad man erbjuder på sin sajt.

 

[contact-form-7 id=”1606″ title=”Contact form 1″]

 

 

 

 

Innehållsrika produktbeskrivningar

För en webbutik så är produktbeskrivningarna otroligt viktiga. Det är ju via dessa texter som kunder bestämmer sig för om de ska klicka på köpknappen eller inte. Med en bra SEO skribent för produktbeskrivningar så kan man göra rätt intryck och få fler säljtillfällen. Detta åstadkommer man genom att ge korrekt information och även skapa en attraktiv känsla som gör att kunden upplever att det blir ett bra köp.

Bra produktbeskrivningar

En bra produktbeskrivning håller en god balans mellan fakta och utfyllnadstext. Förutom att tala om hur produkten fungerar och vad den består av så kan man beskriva en situation eller ett scenario där produkten kommer väl till pass. En duktig skribent för produktbeskrivningar klarar av att förmedla en känsla som kunden gärna vill ha och som bidrar till att han eller hon köper. Sedan så är det givetvis så att produkten i sig måste vara bra. Om man försöker påstå att en parfym som mest luktar alkohol för tankarna till en härlig sommarmorgon i skogen så kanske det fungerar på kort sikt men kunden kommer inte att komma igen för nya köp så bra texter måste gå hand i hand med bra produkter.

Faktum är att bra produktbeskrivningar kan göra den stora skillnaden mellan en besökare som blir kund och en som surfar vidare utan spår!

 

[contact-form-7 id=”1606″ title=”Contact form 1″]

 

 

 

 

Mer trafik till hemsidan utan Google

Det här är en fråga som är mycket viktig. Idag är det alltför många som fokuserar allt sitt arbete med text och webb på Googles organiska sökresultat. Den första sidan av sökresultaten hägrar som målet och lösningen för hela affärsverksamheten.

Det är förstås underbart att befinna sig på den där första sidan, men om man åker ut så faller allt och då kan man ju förstås undra varför ingen tänkte på detta tidigare…

Det finns saker som man kan göra som är mer eller mindre oberoende av Google, och det här är mycket viktigt att tänka på för den som vill lyckas med sitt SEO arbete. Här följer några viktiga tips som kan hjälpa dig att öka trafiken till din hemsida utan att lita på Google organiska sökresultat.

Det kan vara av intresse att se på marketing automation som inkluderar flera viktiga bitar som email och annan kommunikation som inte bara smörjer existerande kundkontakt. När marketing fungerar på rätt sätt med smart automation och bra verktyg kan du vara ett steg före och maximera trafiken till hemsidan på flera sätt.

Sociala forum

Sociala forum har länge ansetts vara viktiga på grund av att man kan jobba med bakåtlänkar i sin profil och i särskilda inlägg. När man ser på diskussionsforum och andra sociala forum online så finns det mer att hämta än länkjuice. Om man jobbar på att bygga upp en profil som folk känner igen så kan man tids nog få en hel del trafik från sociala forum.

Det är dock viktigt att man verkligen tillför debatter och diskussioner något. Om du bara lägger in tomma kommentarer så förstår folk att du mest är intresserad av att fiska trafik och inte av att verkligen medverka.

Bloggar

Bloggar är ett fenomen som verkligen lyckats i Sverige. Folk gillar att ta reda på vad vissa bloggare har att säga om det ena och det andra. Har man en hemsida så ska man givetvis dra nytta av en blogg.

Idag är det inte svårt att skapa hemsidor där det ingår en blogg som man lätt kan uppdatera. Om denna blogg är relevant så kan man få trafik via andra bloggar där man kommenterar eller lägger in gästinlägg.

Liksom med sociala medier så får man räkna med att det kan ta lite tid innan man börjar se trafik komma in som resultatet av en blogg. Det gäller att uppdatera och att uppmärksamma andra om att man finns.

Twingly

Twingly är ett fint verktyg för bloggar där man kan fiska trafik via nyhetssajter. Man kan pinga nyhetssajter som DN manuellt eller lägga in en automatisk funktion till sin hemsida som gör att man dyker upp med länk i relevanta sammanhang.

Om man får en länk under en populär artikel i en av de stora nyhetskanalerna som finns online så kan det innebära hundratals besök på en dag. Detta är relevant trafik med folk som verkligen kommer att ta del av det som finns på din hemsida.

Trafik som återkommer

För att få folk att komma igen så måste man skapa en kontakt genom att bjuda på något. Nyhetsbrev kan fungera om man verkligen har något att erbjuda som folk är intresserade av. Här får man vara lite kreativ och tänka på vad som skulle kunna få folk att dela med sig av email adresser och eventuellt mobilnummer.

Glöm inte bort att moderna mobiltelefoner är gjorda för Internet och att du även genom sms kan fiska trafik till din hemsida.

Har du en hemsida?

Jag kan hjälpa dig med texter som kan leda till nya kundkontakter och fler säljtillfällen. Fyll i formuläret härnedan och skriv vilken typ av produkter eller tjänster du försöker sälja online.

Jag återkommer inom kort!

[contact-form-7 id="2019" title="Contact form 1_copy"]

Rebecca Maor
Erfaren frilansskribent
Tel: +46-8-55922900

 

Har du en hemsida?

Jag kan hjälpa dig med fantastiska webbtexter och produktbeskrivningar som drar mer trafik till din sajt från Google och hjälper dig att sälja mycket mer. Hittills har jag skrivit den här typen av texter för hundratals sajter. Jag är helt säker på att även din sajt kan dra stor nytta av min erfarenhet!

Fyll i formuläret så återkommer jag inom kort!

Rebecca Maor
Erfaren frilansskribent
Tel: +46-8-55922900